תערוכות עבר

חיבור פשוט: תערוכת תלמידי המצוינות 202228 בנובמבר עד 5 בדצמבר 2022
תערוכות עבר
חיבור פשוט: תערוכת תלמידי המצוינות 2022

התערוכה "חיבור פשוט" של תלמידי המצוינות עוסקת כולה בחיבורים. נושא זה, שעבר כחוט השני בין הפרויקטים והתכניות השונות היווה מפתח לעבודות האמנות בתערוכה: חיבורים של טכניקות, חיבורים של מגמות, של צבעים ועוד.

המגמות שלמדו האמנים הצעירים במהלך שנת הלימודים 2022 במרכז למצוינות אפשרו להם לבצע חיבורים שביומיום לא היו חושבים לעשות אלמלא למדו בתכנית הלימודים.

התלמידים אשר למדו בתכנית "אמנות הסלפי" התחברו לעצמם. תהליך החקר שעברו האמנים אפשר הזדמנות לבדיקה עצמית ומחשבה מעמיקה בסוגיות של דימוי עצמי חיובי וזהות אישית. התכנית גרמה להם להקפיא רגע בזמן – רגע של תפיסת העצמי, להעצים את דימויים האישי ולהנכיח אותו באמנות אותה הם יצרו ולהציע הסתכלות חדשה על העצמי לגלות תחושות שונות ואף הוויה שונה.

בתכנית "אופקים חדשים" יצרו התלמידים חיבורים מרשימים בטכניקות ובנושאים. מצאו נקודות מפגש אמנותיות בינם לבין נשות מופת בחייהם, אחרים פיתחו חיבורים בין חומר יומיומי כמו קרטון קרוע מהרחוב לבין בית החלומות שלהם וכאלה שיצרו חיבור בין הישן לחדש, בין הטבע לעצמם, בין הצופה והאמן, ובין תרבויות שלולא האמנות לא יפגשו לעולם.

ב"מאסטרקלאס" התמחו האמנים בחיבורים בין מסורות: בין מסורת האמנות הקלאסית שעליה מבוססים הרבה מתוכניות הלימוד לבין תפיסות ואסטרטגיות מודרניות שמתפתחות בימינו. התלמידים חיברו בין האמנות הגבוהה, הקאנונית לבין החומרים הפשוטים היומיומיים כמו מנעולים וכלי עבודה. כאן התלמידים פיתחו חשיבה יצירתית ויכולת התבוננות מעבר למה שהאמנות הקלאסית מציעה. הם תרגמו תרבויות שונות וחיברו אותם עם התרבות שלהם והמסורת האמנותית אותה פיתחו בעצמם. החיבור המעניין בין יצירת אמנות קלאסית למצע ציורי לא שיגרתי יוצר אמירה עכשווית ומעורר שאלות על רוח, חומר ויופי.

התערוכה "חיבור פשוט" היא חיבור בפני עצמו: חיבור של המרכז למצוינות למוזאון הנגב לאמנות. זהו חיבור טבעי שנעשה, זו השנה הראשונה, בין שני מוסדות עיקריים המציעים לימוד ותצוגה של אמנות איכותית וחשובה.  זהו חיבור שנעשה מתוך מחשה ורצון לפתוח את המוזאון לאמנים הגדלים בקהילה. הוא מאפשר במה ראשונה לדור העתיד של האמנות הישראלית

אוצרות

אוצרת: נירית דהן

שותפים

המרכז למצוינות באמנות 2022

חסויות

עיריית באר שבע
עיריית באר שבע, מנהל חינוך
כיוונים

עוד במוזאון